PNM "Los Algezares" - Aspe

"Natura, cultura i tradició"

Visites d’interés en el municipi

Patrimoni natural

El municipi d’Aspe compta amb diferents espais de natura, com els seus rius, barrancs i serres:

• Riu Tarafa. Aquest riu ofereix al seu pas diferents espais en els quals disfrutar d’un ambient agradable: una Albereda en el paratge del Hondo de las Fuentes i una Olmeda al pas del riu pel nucli urbà al costat del Pont El Bany.
  • Riu Vinalopó. En el terme municipal d’Aspe trobem un dels trams millor conservats del llit del Riu Vinalopó, on les condicions de certa salinitat permet el creixement de tamarius i canyissars de gran valor ambiental.
  • Els Barrancs (Upanel, Los Algezares, Barranco de los Ojos). Els barrancs i cursos fluvials tenen una gran importància des d’un punt de vista ecològic, ja que el seu accidentat relleu ha dificultat la seua transformació, permetent l’existència de comunitats biològiques enriquides i formant corredors naturals que mitiguen el greu problema de fragmentació d’hàbitats.
  • Cua del Pantà d’Elx. Entre els valors naturals del Pantà d’Elx, recentment inclòs en el Catàleg de Zones Humides de la Comunitat Valenciana, destaca la seua importància ornitològica ja que són moltes les espècies d’ocells que utilitzen l’àrea per a nidificar, hivernar o com a zona de descans i alimentació durant les migracions.
  • Serra de la Ofra. En l’ombria de la serra de la Ofra trobem la massa forestal millor conservada del municipi, on la presència de pinedes, matolls, espartars i timonars atorguen un important valor paisatgístic i biològic a aquest paratge. Als peus d’aquesta, en el camí vell de Hondón, trobem una pineda fruit de l’acció humana, condicionada com a lloc d’esplai amb berenadors i barbacoes.

Patrimoni cultural

El municipi d’Aspe és ric en patrimoni històric, mostra d’això és el seu barri antic amb les diferents construccions, museus i obres d’interés. A més, Aspe compta amb infinitat d’atractius que podrem visitar:

Gastronomia

Aspe mostra una variada i rica gastronomia típica dels pobles de l’interior de la Comunitat Valenciana. Entre les receptes més típiques podem citar els gaspatxos, alls, arròs “caldosico” de porc, i les pilotes. L’arròs i conill està present tot l’any, però molt particularment el dia del “Últim dijous”. Eixe dia també es menja unes tradicionals postres, les llesques amb ou. Amb la Quaresma arriben, entre altres, l’olla podrida, arròs “caldosico” de dejuni o blat “picao”. Entre les postres destaquen els ous muntats, “almojábenas”, “rollicos”, “sequillos”, quatre iguals, “gachas con arrope”, etc.

Consulta en TripAdvisor tota l’oferta gastronòmica.