PNM "La Sierra" - Redován

"Balcó de la Vega Baixa"

Visites d’interés en el municipi

Patrimoni natural

Redovà compta, a més del PNM, amb l’espectacularitat de la Serra de Callosa.

Existeixen en el terme municipal altres espais naturals dels quals podràs trobar més informació en el següent enllaç.

En el propi municipi de Redovà disposem de diversos parcs i jardins en el nucli urbà:

Patrimoni cultural

Des de l’antiguitat, han passat per Redovà diferents civilitzacions mediterrànies: ibers, fenicis, grecs, romans i àrabs, tal com manifesten els jaciments arqueològics trobats en el seu terme.

El visitant pot disfrutar de diferents edificis d’interés com:

• Antic Ajuntament. Amb una torre-rellotge que data de finals del segle XIX, artesanal i de gran valor artístic, amb un impressionant mecanisme i un campanar superb, és un dels monuments més importants i emblemàtics que conserva el municipi.
  • Artesania. Redovà, fins a mitjan anys 60, va desenvolupar una important indústria dedicada al cànem i els seus derivats. Es fabricava soga i soles de calçat i espardenyes de gran qualitat artesanal. La incipient aparició del plàstic va suplantar i va afonar definitivament a la indústria del cànem.
  • Edifici de la Torre del Rellotge. Obra arquitectònica del segle XIX, de gran bellesa, amb amplis balcons i finestrals. El rellotge és una vertadera obra d’enginyeria valenciana, una joia d’enorme valor, conservat en bon estat.
  • Nou Ajuntament. En els seus orígens va ser un Palau-Residència que van tindre els Pares Dominics del Col·legi de la Universitat d’Orihuela que van ostentar el domini feudal sobre el senyoriu de Redovà des de 1616 fins al segle XIX.
  • Plaça Francisco Ferrer. Situada en el B-4. Àmplia i amb espais per a passejar, i molta vegetació. Té una pedra decorativa en el centre. Disposa de parc infantil i una zona esportiva per a majors.
  • Plaça Príncep d’Astúries. És una plaça experimental amb plantes autòctones, palmeres, i zones enjardinades. Realitzada pel Departament de Medi Ambient de la Diputació Provincial.
  • Plaça Sever Ochoa. Situada també en el B-4, limita amb l’avinguda Llibertat. Posseeix una zona de jocs i amplis espais per als xiquets. Té gespa artificial en la zona de jardí. Va ser condicionada pels alumnes del Taller d’Ocupació de Jardineria i Construcció en 2010.

Gastronomia

Redovà compta amb un gran prestigi de tradició gastronòmica que es posa de manifest en els seus embotits elaborats artesanalment en les carnisseries locals, el pernil serrà al pimentó, així com la proximitat marítima, que s’adverteix en la fabricació artesanal d’una extensa varietat de salaons i peixos fumats. També destaquen múltiples productes panificats i de confiteria cuinats en els nou forns tradicionals, a foc de llenya, que encara es conserven.

Alguns dels plats destacats són: l’arròs amb conill i serranes, l’arròs amb crosta, l’olla amb pilotes, els calls de vedella casolans, la truita de carxofes, etc.

Consulta en TripAdvisor tota l’oferta gastronòmica