PNM “Arenal de l’Almorxó” – Petrer

"Únic, viu i en contínua evolució"

Encara que en l’entorn no disposem de grans enclavaments de natura, sí que existeix un gran ambient agrari i rural del qual podrem gaudir recorrent els seus camins i provant els seus productes. + informació.

Abundant és la història i la cultura d’aquest poble, pots empapar-te d’ella disfrutant dels següents edificis i monuments. + informació

• Castell de Petrer. El monument més important de la ciutat és el seu castell-fortalesa que data del segle XII-XIII i pot ser visitat juntament amb les cases-cova construïdes en la muralla.
  • Illa Cultural. Inaugurada a principis de 2018 i situada al carrer Luis Chorro. Està previst condicionar una sala d’investigació i habilitar una ludoteca.
  • Teatre Cervantes. Situat al carrer Gabriel Payà, compta amb unes modernes instal·lacions i és el principal edifici cultural i amb major aforament.
  • Casa de la Cultura. Antic cinema, està situada al carrer Sant Bartolomé i és seu també de la Biblioteca Municipal.
  • Museu Dámaso Navarro. Situat antigament en la Plaça de Baix (al costat de l’Església de Sant Bartolomé i a l’Ajuntament), va ser antic punt d’atenció sanitària i biblioteca, en ell s’ofereixen exposicions temporals de temàtica diversa.
  • Forn Cultural. Antiga fàbrica de la indústria alfarera que data de mitjan els anys quaranta i inclou una ximenera de gran altura, es troba als Jardins Juan Carlos I.
  • Centre Municipal les Ceràmiques. Situat al costat del parc El Campet, al carrer Óscar Esplà, és un centre polivalent que compta també amb la Biblioteca Municipal Enrique Amat i amb un saló d’actes on se celebren, entre altres, esdeveniments de les Festes de la Santa Creu.

Gastronomia tradicional pròpia en la qual, a més de l’arròs amb conill i caragols, destaquen especialment les fassegures (una espècie d’olla amb pilota), el gaspatxo, la gatxamiga i el giraboix. Quant a la seua rebosteria, també important, existeix un abundant repertori de pastes i dolços característics de les diferents festivitats populars que se celebren durant l’any, i entre els quals destaquen els mantecats, rotllos d’aiguardent, rajadillos, polvorons i sospirs, tots ells elaborats per Nadal; les magdalenes i tonyes de Pasqua, també conegudes com a mones, i els bunyols per Sant Josep.​

Consulta en Trip Advisor tota l’oferta gastronòmica.