PNM "Els Arcs" - Castell de Castells

"Monument de la natura"

El terme municipal de Castell de Castells és un dels més extensos de la província d’Alacant. Es troba envoltat per muntanyes en tot el seu perímetre. De totes les que ho envolten, les més importants són:

• Serra de l’Aixortà
  • Serra de Serrella
  • Serra del Forat Negre
  • Serra d’Alfaro

Aquestes muntanyes estan compostes per formacions rocoses molt abruptes que conformen gran quantitat de coves, abrics i sortints al llarg de totes les seues valls atorgant-los un aspecte molt particular.

• Pintures rupestres del santuari del Pla de Petracos. El jaciment amb art rupestre de Pla de Petracos es localitza a uns 500 m. d’altitud en el Barranc de Malafi. Està compost per huit abrics dels quals cinc presenten motius pintats perfectament visibles. Les realitzacions, de tipus macroesquemàtic i amb uns 8000 anys d’antiguitat, s’observen bé en quatre abrics pròxims. + informació.
  • Aljub i nevera d’Aixortá.
  • Les ruïnes del castell àrab de la Penya del Castellet. El Castell de Serrella s’alça a 1.050 metres d’altitud sobre una posició rocosa de difícil accés denominada Penya del Castellet controlant la unió de les valls de Castells i el Castell de Guadalest. + informació.
  • Museu d’Art Rupestre. Museu arqueològic que alberga una reproducció de les pintures rupestres dels abrics del Santuari del Pla de Petracos, zona declarada Patrimoni de la Humanitat l’any 1998, i que presenta una antiguitat de 8.000 anys. + informació.
  • Museu Etnològic. Instal·lat en la part inferior d’una antiga casa-palau que va pertànyer a una destacada família del poble, compta amb una col·lecció etnogràfica que reuneix objectes relacionats amb les formes de vida tradicionals i el món rural de l’interior de la muntanya alacantina. Aquest museu és una filial del MARQ. + informació.

La gastronomia és també un element a tindre en compte ja que és part d’una llarga tradició i tots els plats s’elaboren amb productes autòctons i naturals.

Cal destacar com a plat més important els mintxos amb farinetes i esborra. És imprescindible provar la salmorra adobada amb herbes aromàtiques de les muntanyes veïnes. A més, s’elabora tot tipus d’embotits de la forma més tradicional. L’olla també forma part de la gastronomia de la localitat.

Consulta en TripAdvisor tota l’oferta gastronòmica.