PNM "Lagunas de lo Monte" - Pilar de la Horadada

"Ressorgir de la vida"

Ens trobem en el context de municipis de la Vega Baixa alacantina, on predominen els paisatges agrícoles de regadiu intensament urbanitzats i explotats; també la franja litoral està immersa en una fase urbanística que afecta especialment al paisatge.

La varietat paisatgística és un dels principals valors naturals de l’àrea, un atractiu mosaic de pinedes, matolls, cultius i amb el mar de fons.  +Informació.

Podem gaudir de diferents atractius com:

• Cap Roig.
  • Sierra Escalona i Dehesa de Campoamor.
  • Paisatge Protegit “Serra d’Escalona” i el seu entorn.

El litoral de Pilar de la Horadada s’estén al llarg de més de 4 km. en els quals trobem ambients diferents. Hi ha platges extenses de fines arenes blanques en intens contrast amb el mar blau i xicotets cantils rocosos que s’endinsen en el mar i amaguen cales d’arena daurada, intimistes i recollides.

Aquestes platges són segures ja que no hi ha descensos bruscos ni desnivells i permeten el bany tranquil dels més xicotets.  +Informació

Les principals platges són:

A Pilar de la Horadada trobem construccions amb molta història pel fet que aquesta població ha sigut un enclavament històricament important.  + Informació.

• Església de Ntra Sra. Del Pilar.
  • Església de Ntra Sra. De l’Assumpció.

Els valors arqueològics del lloc són de gran importància i inclouen abundants assentaments de diverses cultures. Destaquen:

• La Via Augusta i altres camins secundaris de l’època romana.
  • La Torre de la Horadada i els nombrosos utensilis i monedes que es troben en el Museu Etnològic de la població.
  • La Torre Vigía.
  • Les pedreres romanes del s. I i II a. de C.
  • El museu municipal Gratiniano Baches.

La gastronomia pilarenca és similar a la de la resta de la comarca, on la presència del mar marca les especialitats, sent l’arròs un ingredient clau en aquests plats. Les receptes més conegudes són el guisat de creïlles amb carn, el guisat de pilotes, el conill a l’all cabanyil o les gatxamigues. Entre la rebosteria, de costosa elaboració, destaca l’arròs amb llet.  + Informació

Consulta en TripAdvisor tota l’oferta gastronòmica.