PNM "Sierra de las Águilas y San Pascual" - Monforte del Cid

"Naturalesa espiritual"

El terme de Monforte es troba enclavat en el centre del Vinalopó Mitjà i el terme municipal té una extensió de 79,5 km². La localitat es troba a 230 metres sobre el nivell del mar, en un tussol que va estar coronat per un antic castell medieval reconvertit en el s. XVII en Església Parroquial. Per això, el seu major exponent és el paisatge de mosaic.

Entre les seues serres més importants destaquen:

• La Serra del Cid, frontera amb les poblacions d’Elda i Petrer.
  • La Serra de les Àguiles, prop dels límits amb la ciutat d’Alacant.
  • El Portichol.

Aquesta ciutat disposa d’un ampli patrimoni històric i cultural del qual el visitant podrà gaudir i que s’enumera a continuació:

• Església de La nostra Senyora de les Neus de Monforte (s. XIII). Va ser alçada sobre un castell (Castillo de Monforte) i és un dels temples més antics de la província. Destaca el campanar, d’estil romànic, conservat del que fora la torre de l’antiga fortalesa i minaret musulmà posterior.
  • Barri antic (s. XII-XIII). Barri local en els voltants de l’Església heretat del Monforte medieval. Amb zones com La Moreria, L’Ajuntament o el Carrer Major, Monforte dóna mostres d’un passat en el qual van conviure llargs anys moros i cristians.
  • Convent de Sant Pasqual i Ntra. Sra. d’ Orito, construït en el segle XVI i del qual va ser il·lustre habitant Sant Pasqual Bailón, dedicat a la Verge d’Orito. Hui dia segueix custodiat per una comunitat de caputxins.
  • Ermita de l’aparició i la cova de Sant Pasqual, lloc per excel·lència de la peregrinació i la devoció popular.
  • Ermita de Sant Pasqual a Monforte (s. XVII) (obertura ininterrompuda). Al carrer Sant Pasqual es va erigir una ermita en la mateixa casa on el sant residia.
  • Ermita de Sant Roque, del s. XVIII, dedicada al sant. (Obertura durant la festivitat del sant i visites concertades).
  • Restes arqueològiques d’un assentament romà en “La Agualeja”.
  • Museu Arqueològic Local, amb restes arqueològiques de les diferents cultures.

Monforte posseeix una cuina tradicional fonamentada en la dieta mediterrània. Les especialitats monfortines no deixaran indiferent al viatger. És freqüent veure en la gastronomia de la zona l’arròs i conill, el bullit amb pilotes o les coques d’oli amb sardines.

Anissos i licors, són les begudes típiques del municipi. El “Anís Paloma de Monforte”, té Denominació d’Origen regulada pel Consell Regulador de Begudes espirituoses d’Alacant. El “Raïm de Taula Embutxacada del Vinalopó” és l’únic raïm del món amb Denominació d’Origen pel seu característic sistema de cultiu. Es consumeix especialment en la tradició de menjar dotze raïms en la Nit de cap d’any.

Consulta en TripAdvisor tota l’oferta gastronòmica.