PNM "Font del Baladre-Fontanars-Riu d'Agres" - Muro d'Alcoi

"El riu de la vida"

Visites d’interés en el municipi

Patrimoni natural

Després de la visita a aquest enclavament podem gaudir a més d’un entorn inigualable de naturalesa en tota la seua esplendor. No podeu deixar de recórrer:

Patrimoni cultural

• Ermita de Sant Antoni. El primer que trobem en acostar-nos a Muro és l’Ermita de Sant Antoni, la seua emblemàtica i nítida silueta rep al viatger.
  • Ermita de la Mare de Déu dels Desemparats. D’estil neoclàssic, fins ella arriba la romeria amb animals que parteix des de l’església de Sant Joan Baptista durant la celebració de sant Antoni Abat.
  • Església de Sant Joan Baptista. L’Església de Sant Joan Baptista, situada en el barri antic de la localitat de Muro d’Alcoi.
  • Plaça Palau i Casa Palau. La Casa Palau és un edifici renaixentista construït de forma prioritària amb rajola. En la façana destaquen elegants balcons amb ceràmica valenciana que l’embelleixen. En l’actualitat, la Plaça Palau continua sent molt important per a la localitat.
  • El Fumeral. La generalització de l’ús del vapor va propiciar una sèrie de canvis en la fisonomia del paisatge industrial a les nostres comarques amb la construcció de ximeneres de considerable altura durant el segle XIX i principis del XX.
  • Col·lecció Museogràfica Municipal de Muro “Museu Viu de l’Oli”. El Museu Viu de l’Oli de Muro està instal·lat a l’Ajuntament i va ser inaugurat a principis de 2003.
  • Jaciment Arqueològic de la Cova Beneito. Se tracta d’un abric/cova que s’obri al barranc del Cotet de Muro. Actualment ha quedat reduïda a una xicoteta cova formada per dues diàclasis afectades posteriorment per diversos processos càrstics.

Gastronomia

Comparteix amb els pobles de muntanya una gastronomia de casa llauradora, amb plats típics com la borreta, el blat picat o les bajoques farcides als quals cal afegir els embotits amanits amb les famoses herbes aromàtiques de la propera Serra Mariola. Encara que el més conegut i benvolgut plat de la seua gastronomia, és la famosa pericana, preparada amb una varietat de pimentons assecats durant setmanes, típics de la zona. Els licors d’herbes de la Serra Mariola (per exemple el reconegut herbero) també són típics, així com el popular Café Licor, tan benvolgut a les muntanyes d’Alcoi.

Consulta en TripAdvisor tota l’oferta gastronòmica.